Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Συνέντευξη AVENGUARD

 Είδος: Epic Power Metal
Χώρα:  Ελλάδα
Ερωτήσεις: Παραστατίδης Νικόλαος
Απαντήσεις: Κωνσταντίνος Μπράτσος (Guitars, Keyboards, Programming)

1. Γεια σου. Σε τι φάση σε πετυχαίνω τώρα; Είσαι έτοιμος για τη συνέντευξη; 

Γενικότερα ο χρόνος μου είναι ελάχιστος! Τιμή μου να σου απαντήσω, βρίσκω το veil καταπληκτικό και δουλεμένο με πολύ μεράκι ! Ανεβαίνω στο κατάστρωμα, πάμε!
                  
2. Κάθε επικό ταξίδι, έχει ένα «ταπεινό ξεκίνημα». Πως λοιπόν αποφάσισες να ασχοληθείς με τη μουσική και ειδικά τη metal; Πως προέκυψαν οι AVENGUARD

Πρώτα πήρε μπρος το "αυτί " μου! Κάπου εκεί στα 12 με 14 πρώτο ένιωσα το μέταλ... Ήταν ένα μεγάλο, άγριο και γλυκό ταξίδι αυτό το κλασσικό heavy metal των 80's και βέβαια μου έκανε μεγάλη εντύπωση ο ήχος της ηλεκτρικής κιθάρας, των ντραμς, του μπάσου... Η κιθάρα με κέρδισε και μάλιστα ακολούθησα τον ανορθόδοξο τρόπο της προσωπικής εκμάθησης. Εκτός από κάποια μαθήματα θεωρίας της μουσικής δεν έχω πάει σε ωδεία και δασκάλους. Μάλλον η θέληση και η χαρά της δημιουργικότητας ευθύνεται για όλα...!

3. Ποιες ήταν οι πρώτες σου επιρροές και ποιες εξακολουθούν από αυτές εξακολουθούν να υπάρχουν και τώρα; 

Είμαι ακόμη ερωτευμένος με τα πρώτα άλμπουμ των Manowar. Την χρυσή εποχή με Ross the boss στην εξάχορδη . Φυσικά και όλα τα γνωστά μεγαθήρια που άφησαν εποχή στα νιάτα μας, όπως maiden, dio , sabbath, accept και άλλους, αλλά και πιο cult μπάντες όπως Manilla Road, Cιrith Ungol κ.λ.π. Άλλες επιρροές χάθηκαν με το πέρασμα των χρόνων και άλλες ήρθαν. Για παράδειγμα τελευταία χρόνια ακούω πολύ επικό κινηματογραφικό ορχηστρικό ήχο οπως Two steps from hell, Immidiate music και αλλα...

4. Αλήθεια πως επέλεξες το όνομα AVENGUARD και τι σημαίνει αυτό για σένα; 

Σημαίνει πολλά για μένα κατά ένα περίεργο τρόπο... Βγαίνει από την ένωση των avenger και guard και ο ... Φύλακας εκδικητής κυκλοφορούσε μέσα στο μυαλό μου από όταν ήμουν παιδί πριν καν ασχοληθώ με τη μουσική... Μέτα απλά το ... Επισημοποίησα ! Έχουν γνώση οι φύλακες...

5. Ουσιαστικά οι AVENGUARD είναι προσωπική σου μπάντα χωρίς συμμετοχή άλλων μουσικών. Τι σε οδήγησε σε αυτή την απόφαση; Έχεις παίξει σε άλλα συγκροτήματα; 

Εκτός από συνθέτης είμαι και... Πτυχιούχος πληροφορικής! Γενικότερα η φιλία μου με τους υπολογιστές με οδήγησε στο να ψάξω την μίξη και την ενορχήστρωση σε επίπεδο... home studio! Μετά από πολύχρονους πειραματισμούς κατάφερα να συνθέτω κομμάτια, να ηχογραφώ στον υπολογιστή και να χρησιμοποιώ samples και τα συναφή για την τελική μίξη. Ότι έχεις ακούσει έχει έρθει σε τελική μορφή από μένα δουλεύοντας με μουσικό λογισμικό . Προφανώς ένα επαγγελματικό στούντιο έχει περισσότερες δυνατότητες αλλά όταν έχεις 2 μικρά παιδιά, δουλεύεις νύχτα και ψάχνεις ελεύθερο χρόνο με το τηλεσκόπιο , τότε η ευελιξία του σπιτιού σου επιβάλλεται!
Στα νιάτα μου είχα τζαμάρει με αρκετούς χωρίς όμως να στεριώσουμε σε κάτι. Δεν προέκυψε κάτι σοβαρό δυστυχώς...

6. Θα χαρακτήριζα τον ήχο του συγκροτήματος ως επικό με πολλά συμφωνικά – κινηματογραφικά στοιχεία. Πως θα περιέγραφες τη μουσική σου σε κάποιον που δεν την έχει ακούσει; 

Μα ασφαλώς επική με πολλά συμφωνικά και κινηματογραφικά στοιχεία! Νίκο γράφω όπως νιώθω! Δεν έχω συμβόλαια με μεγάλες εταιρείες, δεν κατευθύνομαι από κάπου. Επίσης δεν προσπαθώ να συνθέσω κομμάτια που θα καταταχθούν σε ένα συγκεκριμένο ύφος. Βέβαια το μέταλ παίζει πολλές φορές πρωταγωνιστικό ρόλο στη σκέψη μου, αλλά υπάρχουν κάποιες χρονικές εποχές που γράφω με βάση την ορχήστρα για παράδειγμα...
Αγαπώ την μουσική και τους μουσικούς που μπορούν να μεταδώσουν συναισθήματα. Κάτι τέτοιο προσπαθώ να κάνω κι εγώ, άσχετα αν το καταφέρνω η όχι. Καλή μουσική είναι αυτή που μιλάει στην καρδιά και στην ψυχή μας. Έχω δακρύσει με πολύ δυνατά μέταλ κομμάτια αλλά και με τον ήχο ενός μικρού παιδικού βιολιού....

7. Κάθε καλλιτέχνης έχει κάποια στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν στη δουλειά του. Κάτι σαν την προσωπική του υπογραφή. Ποια είναι τα δικά σου; 

Νομίζω ότι θα βρεις επικά στοιχεία σε όλο το φάσμα της μουσικής μου... Είτε γράφω για ένα δράκο ή για μια γυναίκα πάντα βγαίνει μια ... επική διάθεση ...! Το παραμύθι διδάσκει ότι οι δράκοι υπάρχουν για να τους εξημερώσουμε!
Επίσης κάνω πάντα παρέα με τα λάθη μου! Προφανώς και θα βρεις λαθάκια στις ηχογραφήσεις και στη μουσική μου! Η τεχνική μου αρτιότητα υπολείπεται κατά πολύ από τα πρότυπα μου!

8. Πόσους δίσκους έχεις κυκλοφορήσει μέχρι τώρα; Ποιος είναι ο στόχος που θέλεις να επιτύχεις με κάθε νέα σου κυκλοφορία; 

Σαν Avenguard έχω κυκλοφορήσει επίσημα μέσω του bandcamp 7 ολοκληρωμένα άλμπουμ, τα οποία θα τα βρεις στη διεύθυνση https://avenguard.bandcamp.com
Επίσης ένα άλμπουμ σαν Venor όπου δικές μου είναι όλες οι συνθέσεις και η μουσική, με φωνητικά της Ana Axe από Πορτογαλία https://venor.bandcamp.com.
Τέλος ένα άλμπουμ σαν Arion σε συνεργασία με τρεις πολύ καλούς μουσικούς από Αυστραλία. Αυτό είναι από τις πιο heavy δουλειές μου. Συμμετέχω σαν κιθαρίστας και συνθέτης. Θα το βρεις εδώ https://arionmetalband.bandcamp.com
Τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ στη μουσική βιομηχανία τα τελευταία χρονιά, γενικότερα επικρατεί ενός... mediaκος πόλεμος! Το όλο θέμα μου βρωμάει λίγο σαν την προπαγάνδα της πολιτικής...!
Θα ήθελα να γράψω μουσική για ταινίες πάντως. Μερικά κομμάτια μου μάλιστα είχαν αυτό το στόχο, αλλά δεν είχαν τις ανάλογες... γνωριμίες!
Κάθε μουσικός νομίζω ότι προσπαθεί να πετύχει αναγνωρισιμότητα. Φυσικά και εγώ... Απλά από κει και πέρα ο καθένας αποφασίζει τι θα "πουλήσει ". Καλώς η κακώς δεν ανήκω στα media freaks της εποχής μας και δεν έχω άλλωστε πολύ χρόνο για προβολή...
Προτιμώ να παίζω κιθάρα ή να συνθέτω από το να γυρνάω μέσα στις ιστοσελίδες... Αυτό βέβαια έχει κόστος στην αναγνωρισιμότητα... Υπάρχουν ακόμη και κάποιοι γνωστοί μου που δεν ξέρουν τίποτα για τους Avenguard...!



9. Σχετικά πρόσφατα κυκλοφόρησες τη δουλειά σου με τον τίτλο «Guard The Gates» πως νιώθεις γι’ αυτή; Θα ήθελες να αλλάξεις κάτι; Ποια τα νέα στοιχεία που εισάγει στον ήχο του συγκροτήματος; 

Το Guard the Gates όπως λέει και ο τίτλος αν και είναι τεχνικά αρτιότερο από προηγούμενες δουλειές μου, δεν θεωρώ ότι φέρνει μεγάλες αλλαγές... Κρατάει την μουσική μου σε ένα καλό επίπεδο, και κουβαλάει τα συναισθήματα που είχα όταν έγραφα αυτά τα κομμάτια... Είναι σαν ένας αγώνας για επιβίωση, άλλη μια μάχη... Ο πόλεμος συνεχίζεται όμως! Οι τίτλοι είναι πολλές φορές αλληγορικοί.
Όχι δεν θέλω να αλλάξω κάτι, όχι γιατί το βρίσκω τέλειο, κάθε άλλο, αλλά επειδή ανήκει στην χρονική περίοδο που το έγραφα και όχι στο μέλλον!
Εκτός βέβαια αν χρειαστεί να κάνω κάποιο remix η remaster για κάποιον που θα μου το ζητήσει...

10. Αλήθεια έχουν παίξει μουσικοί ως guest στις δουλειές σου κι αν ναι ποίοι; 

Ναι βεβαία εχω συνεργαστεί με κάποιους μουσικούς, κυρίως απο το εξωτερικό. Στο άλμπουμ voices from the cult θα βρεις μια συλλογή με συνεργασίες. Επίσης τα δυο άλμπουμ που προανέφερα.
Κάποια ονόματα είναι:
-Cheryl O.: Vocals
-
Maf : Vocals
-
Orchid Ra.: Vocals
-
Zoi Stathopoulou: Vocals
-Ana Axe: Vocals
-Dean Sky Weaver: vocals
-Chris Withers: bass
-David Edwards: drums
-Susana Marquez: Vocals
-Jeannine: Vocals

11. Γιατί δημιουργείς καθαρά instrumental κυκλοφορίες; Σκέπτεσαι στο μέλλον να χρησιμοποιήσεις τραγουδιστή; 

Ναι, έχεις να μου προτείνεις κάποιον ή κάποια;! Ειλικρινά είμαι ανοιχτός σε συνεργασίες και γενικότερα έχω εκδηλώσει ενδιαφέρον κυρίως για φωνητικά πολλές φορές στο παρελθόν. Αλλά εξαρτάται και τι ζητάει κάποιος. Συνεργασίες μέσω internet είναι οι πιο εύκολες για μένα σε αυτή τη φάση της ζωής μου. Δεν υπάρχει χρόνος για να εν ταχθώ σε μια μπάντα φουλ υποχρεώσεων. Όμως θα συνεχίσω να γράφω μουσική... Είναι στο αίμα μου! Πολλά από τα instrumental κομμάτια που έχω γράψει θα μπορούσαν να δεχθούν φωνητικά και όχι μόνο...

12. Από την έρευνα που έκανα διαπίστωσα ότι τα κάνεις όλα μόνος σου. Πόσο δύσκολο είναι αυτό; Ποια προβλήματα έχεις να αντιμετωπίσεις; 

Θέλει επιμονή και υπομονή το άθλημα. Ηχογράφηση με το ρυθμό, σωστή μίξη, όλα χρειάζονται να επαναληφθούν πολλές φορές μέχρι να βγει ένα καλό αποτέλεσμα. Επίσης υπάρχει και το μεγάλο πρόβλημα ότι αυτό που ικανοποιεί εμένα είναι καθαρά υποκειμενικό. Αν δεν έχεις επαγγελματίες δίπλα σου πέφτεις εύκολα σε λάθη και θέλει μεγάλη προσοχή. Συνήθως είμαι ο κριτής του εαυτού μου. Αυτό όμως δεν φτάνει. Επίσης όλα πρέπει να είναι σχετικά φρέσκα στο μυαλό μου, θα χρειαστεί να ξεκλέψω χρόνο  κι από τον ύπνο μου για να δώσω σάρκα και οστά σε μια μουσική ιδέα...

13. Θα ήθελες κάποια στιγμή να παρουσιάσεις τη μουσική σου ζωντανά στο κοινό; 

Ναι μεν αλλά... Είναι πολύ μακροπρόθεσμο σχέδιο και δεν ξέρω αν θα πραγματοποιηθεί... Χρειάζεται πολύ χρόνο για να ετοιμάσω κάτι τέτοιο, καθώς και συνεργάτες που θέλουν να δουλέψουν με τα κομμάτια μου... Υπάρχει πάντα σαν σκέψη αλλά ακόμη δεν έχει πάρει το δρόμο της...

14. Έδειξε κάποια εταιρία ενδιαφέρον να κυκλοφορήσει τις δουλειές σου; Τι θα σε έκανε να υπογράψεις συμφωνία με μια εταιρία; 

Όχι δεν έχω τέτοια πρόταση. Δεν θα μπορούσα να χαρακτηρίσω τη μουσική μου και ιδιαίτερα εμπορική βέβαια. Γενικότερα θα μπορούσα να υπογράψω κάτι αν αυτό δεν ήταν ενάντια στα θέλω μου και τα πιστεύω μου...  Και βεβαία γνωρίζω τις δυνατότητες μου, ξέρω τι μπορώ και τι δεν μπορώ να κάνω.
Ακόμη και στις συνεργασίες μου, αν κάτι με εμπνέει το προχωράω. Αν όχι δεν... Αν υπάρχει ειλικρίνεια και καλή διάθεση είμαι μέσα !

15. Τι σε εμπνέει να γράψεις επική μουσική;

Έκτος απο την ηρωική φανταστική λογοτεχνία, όπως lovecraft, Howard, Moorcock και άλλους ´κλασσικούς´, με εμπνέει η ιστορία και η αρχαία φιλοσοφία της Ελλάδος. Νομίζω ότι οι πρόγονοι μας τα είχαν πει σχεδόν όλα! Ο δεσμός μας με τους προγόνους μας αποτελεί την πιο όμορφη ιστορία. Και παράλληλα είναι τόσο θλιβερό που προσπαθούμε να αποκοπούμε από τις ρίζες μας...
Για να μην ξεφεύγω όμως αντλώ έμπνευση και από τα προσωπικά μου βιώματα. Γράφω για μένα πολλές φορές αν και μπορεί να ακούγεται λίγο εγωιστικό ...

16. Υπάρχουν κάποιες ταινίες ή βιβλία που σου αρέσουν πολύ και θεωρείς ότι με κάποιο τρόπο σε ενέπνευσαν; 

Απο τα παλια Κόναν και εξκαλιμπερ μέχρι τον άρχοντα των δαχτυλιδιών, και την προφητεία μέχρι το Warcraft από ταινίες ...! Αλλά δεν είμαι και πολύ σινεφίλ. Τα βιβλία είναι καλύτερη πηγή γνώσης και έμπνευσης κατά τη γνώμη μου... Οι ήρωες τους είναι για μένα πηγή έμπνευσης χωρίς απαραίτητα ήρωα να θεωρώ αυτόν που τελικά επικρατεί... Ήρωας μπορεί να είναι και αυτός που χάνει. Αρκεί να πολέμησε για ότι αγαπούσε!

17. Αν σου ζητούσα να κάνεις μια συλλογή με τα πιο αγαπημένα σου τραγούδια των AVENGUARD, ποια θα ήταν αυτά;

Η προσωπική μου επιλογή θα ήταν τα:
- Annihilation
- Black Angel
- Desert Pain
- Fallen Angels
- Forging Thy Steel
- Golden Blade
- Iron Hand
- Know no Fear
- Legacy of The Immortals
- Pyramids of Acheron
- Sword and Spear
- The Centuries Blood
- These Clouds are Mine
- Watching them grow (αφιερωμένο στα παιδιά μου!)
- The Stars should Guide your Path
- Fate Guide my Steps (feat. Ana Axe)
και πολλά άλλα με συνεργασίες με άλλους μουσικούς!

18. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου να απαντήσεις στις ερωτήσεις μου, Παρακαλώ κλείσε αυτή τη συνέντευξη με όποιον τρόπο επιθυμείς εσύ….

Νίκο σε ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου έκανες και για την φιλοξενία! Το ταξίδι στις σελίδες του Veil είναι πραγματικά συναρπαστικό και χαίρομαι που παίρνω μέρος σε αυτό. Για όλους τους αναγνώστες σου  ισχύει ότι με ένα mail στο avenguard73@yahoo.gr με τα στοιχεία διεύθυνσης στέλνω (δωρεάν εννοείται) ένα cd με τα καλύτερα κομμάτια μου για να ... γνωριστούμε καλύτερα!
 Keep the Flame alive

Εις το επανιδείν!

Δεν υπάρχουν σχόλια: